måndag 24 september 2007

Halsont

Jag har ont i halsen. Det är typ helt värdelöst. Förutom att det gör ont när man sväljer så har man kanske svårt att prata. Sjunga är det inte tal om. Men det allra värsta är att när man snusar så späds halsontet på. Man vill ju snusa...vad vore livet utan snus? Inte så värst annorlunda kanske, men absolut en smula sämre.

Idag har jag pluggat lite granna. Dessutom har jag skrivit ut PM. Imorgon är det nämligen seminarium, det verkar som att vi blir fyra stycken på seminariet. Detta innebär att mitt hafsiga PM blir något mer granskat än jag kanske skulle önska.

Jag är ganska nyss hemkommen från Johan där jag har spelat tv-spel och tittat på fotboll. Och fått halsont.

I lördags träffade jag en gammal kursare som var på besök hemma i Sverige, hon bor nämligen i London. Hon var på väg att släppa en EP. Dessutom kunde man köpa hennes barnbok på akademibokhandeln. Jag berättade för Johan om henne och han frågade om jag slog ner henne. Jag svarade att jag inte gjorde det, för det gjorde jag inte. Han syftade naturligtvis på att hon var en så lyckad människa. En sån person som man hemskt gärna skulle vilja tycka illa om, för de ger en ångest över att man inte har åstadkommit någonting här i livet. Frustrerande nog så är hon trevlig, glad och charmig. Så jag kan inte annat än att tycka om henne.

Jag är nog inte en särskilt avundsjuk människa, däremot kan jag bli lite sur på mig själv för att jag är för lat för att åstadkomma något. Extrem egocentrism och missnöje över sig själv är kanske en dålig kombination. Ibland blir jag sur på mig själv för att jag är så egocentrisk. För att jag skriver bloggar om mig själv, för att jag skriver låtar om mig själv och för att jag ibland tar mer plats än vad nöden kräver.

Tänk om man vore häftigast i världen, då skulle man bara kunna luta sig tillbaka och vara tillfreds med sig själv. Fast det är nog svårt att balansera mellan självgodhet och självömkan. Det är svårt att veta hur man ser ut. Fast så länge någon i världen inte verkar hata en så är väl det gott nog. Men jag tror att man skall försöka ändra sina dålga sidor om man blir varse dem. Även om man gör det för de andras skull, för sin egen skull.

Jag bryr mig om dig världen, jag lovar.

Inga kommentarer: