tisdag 13 februari 2007

Du - snart är det vår!

Snön faller under gatlyktorna och termometern står på -2. Det är vinter nu får man väl ändå lov att säga. Men snart är det vår. Jag tenderar att ta ut våren i förskott, bara för att jag liksom vill att det ska bli vår. Det kommer att ske i år igen.

Men snart är det faktiskt vår igen, och vilken vår det kommer att bli. Det kommer att bli en fantastisk vår. Jag kommer att vara skitsnygg hela våren och sommaren med för den delen. Jag kommer att hitta en helt underbar flickvän som älskar mig och tycker att mina fel är söta. Dessutom kommer jag bli tokförälskad i henne. Det kommer att drickas öl i parkerna med mina vänner. Som om det inte vore nog kommer jag dessutom att vinna miljoner på triss. Den moderata regeringen (det är ju en sådan) kommer att be om ursäkt för sin inkompetens och lämna över regeringsmakten till ett nystartat parti som gör allting precis rätt. Jag säger det igen: vilken vår det kommer att bli.

Idag har jag pluggat och drömt om en bättre tillvaro, typ. Imorgon skall jag tentaplugga med mina kära klassisar. Det skall bli roligt. Eller, det skall bli roligt att träffa mina klassisar iaf. Jag kan missta mig, men undrar om det inte är alla hjärtans dag imorgon. Vilken skitdag för såna som mig. Sådant där folk som lever utan någon kärlek i sina liv. Sånt folk som inte har någon att krama på. Kom, håll om mig - älska mig med fel och brister. Som Magnus Carlson (ett s) skulle ha sagt.

Nu är det andra åket. Jag tittar givetvis på storslalomen. Jag är lite osäker på om Anja fixar det här. Skall mitt tips hålla? Och hur skall det går för Maria PH och Anna Ottoson (Ottosson)?

Inga kommentarer: