måndag 26 februari 2007

Jag lärde mig spela munspel, jag fick tid över när du försvann

Titel från Säkert!:s "är du fortfarande arg"

Det var fredag:

På kvällen följde jag med Linus till en förfest hos André. Det skulle barkas mot en syntklubb på Uppenbar här i stan. Jag är inte direkt syntare men det kan ju alltid vara trevligt med ett studiebesök. När jag, Linus och några andra kom fram till André och förfesten visade det sig att min klasskamrat Daniel var där. Vilket sammanträffande! Så då hängde jag en hel del med Daniel under kvällen. Det var en helt okay kväll måste jag säga.

Det var lördag:

Jag var inte direkt bakfull, jag hade knappt druckit något under fredagen. På dagen gick jag och Johan till systemet och köpte öl. Sedan gick vi till Limpan. På vägen till Limpan gav Johan mig en väldigt utförlig förklaring till de olika ölsorterna; ale, lager osv. Johan och Limpan drog iväg på olika förfester pch jag gick hem till mig och väntade på att Stefan skulle komma. Stefan kom och efter ett tag drog vi till Norrlands nation. Stefan raggade som bara han kan, jag raggade ingenting. Jag var för feg. Jag träffade massor av människor jag kände. Till exempel Elin och Markus som är klasskamrater till mitt ex; Jill. Då fick jag ångest och gick hem.

Det var söndag:

Bakfull hela dagen. Stefan sov över hos mig trots sitt ihärdiga raggande och vi såg på little miss sunshine. Stefan höll med mig om att den var bra. Johan kom över en sväng och vi spelade lite dataspel.

Det är måndag:

Jag drömde om Jill imorse. Jag drömde att hon var tillbaka men att hon varit ihop med en kille som var typ psykopat och våldtäktsman. Bra dröm i början, sen väldigt väldigt dålig. Vaknade upp med blandade känslor.

Fick en del ångest under förmiddagen och bestämde mig för att gå ner på stan och köpa mig saker. Jag köpte kurslitteratur och något som är oändligt mycket roligare; ett munspel (eller trynorgel som Johans far, tydligen, brukar säga). Jag har med andra ord köpt mig ett litet stycke lycka. Både kortvarig och långvarig lycka. Fast kanske inte särskilt djup lycka.

Det blir tisdag:

Imorgon skall jag, Daniel, Kristina och Jonna kanske gå och bowla. Vi får se om det blir av.

Jag har mått ganska dåligt den senaste tiden, hoppas att det blir en kortvarig period.

Inga kommentarer: