måndag 5 februari 2007

Puff

Jag är mätt, har precis ätit en pizza. Den införskaffades från pizzerian Lilla Huset ungefär 150m härifrån. Jag åt ur pizzakartongen med en tidning under. Pizzorna därifrån är nämligen ofantligt flottiga. Säkert föga hälsosamma men darn, de är goda. Pizzan jag köpte heter nobel.

När jag hade beställt pizzan gick jag till Folkes och köpte snus (kommentar om snus kommer nedan). Där träffade jag filosofi-Anna som jag känner sen tiden då jag läste praktisk filosofi. Egentligen så är hon inte så mycket filosofi-Anna nuförtiden eftersom hon pluggar till läkare. Hon är jättemysig och jag tycker mycket om henne.

När jag kom tillbaka frågade pizzabagaren "nobel?". Jag sa "japp" och han gav mig pizzan och sade "här har du ditt pris nobel". Undrar om han hade tänkt på den länge. Det är i alla fall trevligt när folk försöker liva upp vardagen lite. A for the effort.

Det var tänkt att jag och Linus skulle börja på en kamsport som jag inte minns namnet på idag kl. 20:00. Linus skulle dock supa med nån gammal kursare så han bangade ur. Så idag börjar vi inte i alla fall. Vi får se om det blir av i huvudtaget.

Idag såg jag inte på herrarnas Super-G eftersom det blev inställt. Men efter att jag inte hade sett på Super-G:n så gick jag till skolan. Jag planterade mitt konstverk som producerades igår. Vi hade en ny föreläsare. Det var en äldre, supermysig man. Han berättade historier om sig själv och andra och var jättebra tyckte jag.

Jag skall kommentera mitt snuskonsumerande. Jag har snusat sen mellanstadiet nångång. Regelbundet sen i nian. Dock så slutade jag förra året. Det var mest som en gåva till Jill (min dåvarande flickvän) även om jag inte direkt tyckte att de hälsosamma bieffekterna var dåliga. Efter hon lämnade mig började jag snusa igen.

En del av det var som en tröst, att återanknyta till en gammal vän. Den andra delen var att det var en hämnd. En elak grej man kan göra, men som jag inte rekommenderar, när man blir lämnad är att ta sitt liv. Jag valde ett något mindre dramatiskt alternativ; att ta mitt liv väldigt, väldigt långsamt genom snuset. Om jag hittar någon som vill vara med mig och som vill att jag slutar så gör jag det igen, slutar alltså.

Jag skall se Pride and Prejudice-filmen (den med Keira Knightley som Lizzy nu).

Jag är lite uppfylld av INGO.

2 kommentarer:

Mia sa...

Fasen, du kan väl gå utan Linus!
Kampsport är något som jag funderat på att prova på, men aaaaldrig tagit mig iväg. Det får bli ett litet mål jag ska nå innan jag dör.

Usch å fy... sluta snusa. Det är äckligt ju!! =) Och dyyyyrt!

blirger sa...

Jag går inte utan Linus, det är han som håller i projektet. Där projektet är att vi skall börja på en kampsport. Fast om jag hade hållit i projektet så skulle jag nog inte ha gått ändå.

Jag har också små livsmål som jag skall ha gjort innan jag dör. Lära mig spela fiol samt att sova en natt på hotell muttern (30m härifrån). är två av dem.

Jag skall sluta snusa, när jag får tillräckliga skäl att göra det.