fredag 16 februari 2007

Your smile is like a breath of spring

Dolly Partons Jolene är ju en fantastiskt bra låt måste man säga. För någon som har blivit lämnad för någon annan så betyder texten verkligen något. Jag har blivit lämnad för någon annan två gånger. Jag tror det är ganska vanligt att bli lämnad för någon annan. Det är väl det där med gräset som verkar vara grönare på andra sidan. Om det dessutom sammanfaller med en svacka i förhållandet ligger man minst sagt pyrt till.

Nu börjar snart slalomen. Tänk om jag hade en tjej som Nicole Hosp. Eller...allt jag vet om Nicole Hosp är att hon är bra och alpint och väldigt söt. Tänk om jag hade en tjej med de egenskaper jag projicerar på Nicole Hosp. Hon har för övrigt berikats med ett väldigt skönt namn.

Appropå namn så skall min dotter om jag någonsin får någon heta Ariadne. Så är det bara. Man är ju två om ett barn men jag skall banne mig tjata tills jag får min vilja igenom. Ariadne betyder, som om det inte vore nog på perfektheten, melodi. Om jag får en son skall han heta Primus. Fast när det gäller Primus är jag inte lika bestämd. Jag kan nöja mig med något annat också.

Igår såg jag en ståuppkomiker på tv. Han sa att killar är mycket mer romantiska än tjejer. Jag har funderat lite på det där och jag tror det stämmer faktiskt. Det är kanske inte vad man prima facie tror. Jag är nog ganska romantisk. Jag skulle så gärna vara romantisk just nu.

Bra tv-kväll; andra åket och sen efter det är det så skall det låta.

Idag har jag i stort sett bara pluggat, spelat gitarr och piano samt tittat på TV. Inte världens mest händelserika dag med andra ord.

Inga kommentarer: