torsdag 1 februari 2007

Kör, Shadow of the colossus, Ukkis

Sen sist har jag pluggat lite, alltför lite, naturligtvis. Jag har varit på kör med mamsen. Jag och mamma har nämligen anslutit oss till "alla kan sjunga"-kören i ledning av Caroline af Ugglas. Det är roligt. Dessutom är det nyttigt, jag kan behöva lite träning i att sjunga. Jag är inte världens bästa sångare.

Efter körövningen bar det av till Norrlands (nation) och Orvars. Där väntade Johan, Pillan och Karin samt några fler. Två saker spikades (förhoppningsvis). En Shadow of the Colossus helg, det är ett tv-spel. Samt en ukkis dag. Pillan håller på att lära sig spela ukkis och jag som (o)van ukkis spelare skall hjälpa henne på traven. Karin skall vara med och spela tamburin och sjunga, enligt egen utsago, dåligt, samt baka en mjuk kaka. Johan skall vara med och spela gitarr. Jag hoppas att det hela blir av.

Jag drack lite öl och jag är lite full nu. Jag blir full väldigt lätt. Det är inte så att jag ofta blir helt totalapad, jag är ganska bra på att sluta när jag börjar bli full. Men det krävs inte så mycket alkohol för att jag skall bli lite smålurig. Tur att jag inte har en högstadiementalitet där man måste hävda att man drack en platta starköl samt en sjuttis och blev ganska full.

Skola imorgon, det är bra det.

Inga kommentarer: