söndag 4 februari 2007

I got to play the fool, but I guess it's just another kind of art.

Jag var på väg över till Johan och upptäckte att jag hade en burk dipsås från max i fickan. Kan verka underligt förstås, men ibland vet man aldrig vad man har i fickorna. Jag såg inte till någon sopkorg så jag bestämde mig för att utöva konst. Så jag ställde dipsåsen mitt på gångvägen. Tanken med konstutövandet är att någon skall se dipsåsen och undra vad den gör där, och varför den är uppställd så prydligt. Förhoppningsvis trampar ingen på den.

Om jag vore konstutövare skulle jag satsa på sådan konst som väcker grubblerier. Nu är det långtifrån säkert att dagens konstutövande får den avsedda effekten. Men jag har gjort ett försök i alla fall. Jag kanske borde börja utöva konst mera. Nu kom jag på ett roligt konstprojekt. Jag skall nog gå och förbereda det.

[...] Sådär, nu var det förberett. Jag skrev på en lapp "Darn! Nu har jag gjort det igen!!" där "igen!!" står med röd text och resten av texten med blå. Imorgon skall jag sätta upp konstverket på en anslagstavla. Det spritter lite i mig just nu eftersom jag tycker att skall bli så roligt. Jag kommer att få smyga och sätta upp lappen i allra största hemlighet och människor som ser lappen kommer att fundera vad personen i fråga har gjort. Vad personen i fråga har gjort flera gånger dessutom. Mmm.

Jag skall nog starta ett konstprojekt i bemärkelsen att det är en serie av konstverk. Jag har suttit och funderat lite på projektets namn och kommit fram till att "INGO" är ett bra namn. Mina föräldrar har en hund som heter Ingo (som Ingemar Johansson) jag brukar kalla honom för Bus-Ingg. "INGO" skulle också kunna vara en förkortning för incognito, dvs. okänd. Nu skrev jag till signaturen "INGO" på pappret, knappt läsbart.

Nåväl, idag har jag tittat en del på skidskytte. Damernas skidskytte var milt uttryckt spännande. Sen så har jag varit över till Johan, som sagt och hängt lite i allmänhet. När jag kom hem från Johan tittade jag på eminenta tv-serien Life on Mars.

Imorgon är det herrarnas Super-G. Jag befarar dock att jag kommer att missa en del av den eftersom jag går i skolan. Det är nog inte värt att strunta i föreläsningen på grund av herrarnas Super-G. Om den ens blir av vill säga.

Tiden går fort nu, skrämmande fort nästan.

Inga kommentarer: