tisdag 6 februari 2007

Kontaktannons!

Finnes: Pojke, 25 år, med oordnad ekonomi. Blond, 182cm och 70kg. Inte världens snyggaste. Är på många sätt tråkig, på andra sätt inte. Studerar till gymnasielärare. Intressen: musik, att lyssna på och att spela (dåligt). Se skididrott och friidrott på tv. Politik.

Sökes: Mysbusig och charmant tjej som har nära till skratt. Du får gärna vara söt snarare än snygg. Du bör inte vara pretentiös. Du bör var intelligent, det gör inget om du är vardagskorkad så länge du inte är genomkorkad. Du bör gilla att kramas och vara lite utav en romantiker. Det vore roligt om du hade ett visst musikintresse. Det är bra om du är blond, av parentetiska skäl, men absolut inget krav. Minus i boken om du röstar höger.

Så skulle kanske min kontaktannons se ut. I just want someone to share my life with. Förr så trodde jag att "dela livet med någon" betydde att man var tillsammans med avseende på framtiden. Liksom att om man delar livet med någon betyder det att man delar det framtida livet med varandra, där livet är ur någon slags biologisk mening. Sen Jill lämnade mig har jag förstått att det betyder något helt annat. Att dela livet med någon betyder att man delar glädje och sorg med varandra i nuet.

"Kör i vind" är ett bra uttryck.

Idag har jag sett på alpint. Herrarnas och damernas Super-G. Anja vann. Hon var hur bra som helst. Efter att Anja hade vunnit och gråtit i kameran så ringde jag till mamma. Hon sa att hon hade grinat, jag sa att jag inte hade varit långt borta från tårarna heller. Jag ljög lite, för ett par tårar kom nog. Tårarna berodde på att Anja var så glad och vetskapen om att hon har haft en tuff säsong. Nu kom det här och det var fantastiskt.

Idag har jag sett på skidskytte. Det gick bra för Björn Ferry, 3/4 av loppet. Han ledde inför Sista skjutningen och jag höll på att förgås av spänning. Jag hade bokstavligen andningsproblem. "Stig Strand-syndromet" kanske är ett bra namn på åkomman. Sen bommade Ferry 3 stycken på sista och han var borta från toppstriden. Dagens skönaste kommentar kom faktiskt från Björn Ferry. Han höll på och bli intervjuad och reportern berättade att Björndalen (möjligen en av världens bästa idrottsmän) hade bommat två skott vid en skjutning. Ferrys kommentar var "Ja, han är ju mentalt svag alltså".

Efter jag hade tittat på skidskyttet gav jag mig ut på rövarstråt och konsträder. Jag gick ner till stan och köpte lite konstgrejor, en kortärmad skjorta, ett par byxor och linsvätska.

Ja, jag är faktiskt både närsynt och astigmatisk. Jag kanske borde ha nämnt det i kontaktannonsen så att den som svarar inte tror att hon skall möta någon som är befriad från glojärn.

Imorgon är det quiz, yihoo!

Inga kommentarer: