onsdag 7 februari 2007

Wait till we're somewhere closer to the sea, then we can jump and pretend we disagree

Keren Ann - Right Now & Right Here. Mycket bra låt. Följdaktligen rekommenderas lyssning på den starkt.

Det är kallt nu. Jag är lite skäggig nu och när jag gick till skolan, som ligger 200m bort, imorse förfrös jag skägget. Det vill säga, det bildades is i det. Skolan var okay. Kristina och jag försökte få Daniel att inse tjusningen med sport. Vi lyckades nog inte så bra.

Jag är inte en sportkille. Åtminstone betraktar jag mig inte som en sportkille. Jag sitter här och funderar på om jag är en sportkille men en atypisk sådan. Men det känns som ett avståndstagande och sådana saker har jag växt ifrån. Jag är intresserad av sport, särskilt skididrott och friidrott. Jag vet inte om det är sporten så mycket i sig som det är spänningen. Om det är en sport utan svenska deltagare så brukar jag inte tycka att det är så intressant. Jag måste nog hålla på någon och bli lite engagerad för att det skall vara roligt. Kanske.

Efter jag hade varit i skolan tittade jag på skidskytte - såklart. ACO gjorde en Ferry och bommade lite väl mycket i sista stående skyttet. Senare framåt kvällen gick jag till Johan där vi varavde Canem Canis Edit. Vi gick aldrig till quizen. Sånt är livet.

Imorgon är det Alpint, herrar kombination och skidskytte, mixstafett (där skyttet, som bekant, är viktigt). Det blir bra det. Hoppas att det inte är alltför kallt imorgon så att jag vågar mig utanför dörren och syssla lite med konst. Jag talar inte så mycket om INGO och det är därför att det är lite hysch hysch. Intresserade av INGO hänvisas till INGO-bloggen som finns som länk här på bloggen.

Må rosenblad spridas framför dina fötter.

Inga kommentarer: