torsdag 10 maj 2007

Alaina, stackars mitt hjärta

Jag såg på American Idol igår. Alaina m.fl. åkte ut. Jag var lite kär i Alaina. Hon var väldigt söt osså grät hon hela tiden. Jag gillar tjejer som kan gråta. Mannen med det coola namnet och sisådäriga skägget, Sundance Head, grät också en massa igår.

Jag tycker om att gråta och grät pyttelite idag när vi körade och sjöng "Om du var här" (Kent-låten ni vet). Jag tycker inte om att böla, och jag tycker inte om tjejer som bölar heller. När man var liten var det alltid dumma killar som fick en att böla, när man har blivit stor är det dumma tjejer som får en att böla. Jag bölar inte så ofta som tur är.

Jag kanske borde leverera en distinktion mellan gråta och böla. När man bölar låter man en massa, när man gråter kommer det inte så mycket ljud mer än möjligtvis någon snörvling.

Det jag gillar med att gråta är förmodligen att jag känner mig befriad från machoideal när jag gråter. Det känns som mig att gråta. Oavsett om det är "manligt" eller "kvinnligt".


Igår somnade jag efter fyra någon gång.

Idag vaknade jag runt tio och passade på att gå upp. Jag spelade Icewind dale. Sen försökte jag få tag på Johan för jag ville gå ner på stan och det vore trevligt med sällskap. Jag fick tag på honom strax efter klockan 12, Han meddelade att han hade föreläsningar och sånt hela dagen. Då fick jag gå ner på stan själv.

Först gick jag till apoteket och köpte skitproffsiga öronproppar. Sen gick jag till musikbörsen och köpte en mick. Efter det passade jag på att äta på burger king.

När jag kom hem musikgrejade jag lite sen tittade jag på filmen "Capote". Den var rätt bra tyckte jag nog. Det går en dokumentär om Truman Capote (också bra namn) på tvåan ikväll, 23:15. Det är samtidigt som slutet av eurovisionssemifinalen. Jag kanske får lov att spela in capote dokumentären.

Det är DJ Bobo nu. Han sjunger nästan lika dåligt som jag. Jag och Johan listade top 1 DJ:s för ett tag sen. Jag bidrog med DJ Bobo och fick medhåll. Märkligt att han fortfarande kan hålla sig aktuell med sådan typisk 90-tals musik.

Ang. eurovisiongrejen så är nog Kristian Luuk en väldigt skön kommentator. Även om jag också gillade Pekka Heino och hans sköna sarkasmer.

Det var en tjej som spanade lite på mig på körgrejen idag. Så jag spanade tillbaka lite.

Snipp Snapp snut, så var sagan slut. För den här gången.

Inga kommentarer: