söndag 20 maj 2007

Hej KP!

Jag fortsätter från förra inlägget. Vi hittade inga hawaiiskjortor, men vi skaffade lite hawaiiga kläder.

Sen drog vi hem till mig och tittade på animen the cat returns medans vi väntade på att min storebror behagade sluta jobba. Vilket blev i niotiden. Han jobbade alltså från sju till nio den dagen. Det vill säga en helt vanlig arbetsdag i min workaholica storebrors liv.

Sen har jag varit hemma och pluggat och hängt en del i allmänhet. Jag var över till Stefan nån kväll och spelade tv-spel. Sen minns jag inte riktigt vad jag gjorde i övrigt. Det kanske inte var så händelserika dagar. Så vi hoppar raskt till:

Lördagen. Dagen då vi skulle till Hawaii. Fast på förmiddagen drog jag, Stefan och min storebror till Vendel där Stefan och storebror skulle köra enduro. Jag skulle agera serviceman, något som jag är ganska dålig på. Det var Stefans första motorcykeltävling och han skötte sig bra tyckte jag. Stefan kom 29:a av 37 stycken. Fredrik skötte sig också bra och kom tia.

Efter vi var klara där svängde vi på vägen hem till lyktan där vi åt mat. Sen åkte vi hem och piffade. Jag hade ett par beiga shorts på mig och en gul och brun surft-shirt samt en uppknäppt vit skjorta. Sen hade jag min ukulélé också som accesoar. Oh och mina flashiga glasögonclips också.

Vi tog bussen till Alunda för vi skulle över till Fredriks kompis Johan och förfesta en smula. Där var det lite folk osså hängde vi där och jag drack ett par öl.

Efter ett tag gick vi ner till Alundas busstation (nåja) där vi siktade och äntrade transportmedlet som skulle ta oss till hulahulaland. Det var en buss alltså. Sen bar det iväg till hawaii och jag underhöll en smula med magnifikt ukulelespel i bussen, till allas trevnad och, kanske i större grad, njutning.

Vi kom fram till Hawaii, alltså Ekeby bygdegård i hulahulakläder. Alla var glada och snart ganska fulla. Det var 80-90 personer på tillställningen. Jag kände kanske 60-70% av de som var där. Överlag var det väldigt trevligt och roligt måste jag säga. Jag dansade som attans, förstås. Fyra tjejer kommenterade mitt hår. Mitt hår är lite utav min grej. Det är det som gör att jag står ut lite bland mängden.

Jag blev lite kär i två tjejer, fast de var ju såklart upptagna märkte jag sen.

Idag har jag varit en smula bakfull. Det är tråkigt att vara bakis.

Så min fråga till er är naturligtvis; är jag bög?

2 kommentarer:

chinaeyes sa...

hahahaha! en av de bästa slutmeningar jag läst :D

Anonym sa...

=)