måndag 7 maj 2007

Om kärlek

Jag har varit hos Johan, vi har spelat tv-spel, tittat på snooker och, inte minst, pratat om att vara kär. Johan sa att han inte blev kär på samma sätt som typ i högstadiet. Då var man konstant kär i någon, så är det inte för Johan längre. Kanske inte för mig heller. Vi trodde att det kunde ha något med mysterier att göra.

I vilket fall som helst sa Johan att anledningen till att man aldrig agerar, när man är (hemligt) kär i någon, är för att man vill behålla den härliga känslan av att vara hemligt kär. Absolut inte för att man är feg eller nåt sånt. Jag höll med.

I Icewind Dale kan man dra av olika spells, till exempel "detect evil" eller "know alignment". Den onda personerna i spelet blinkar då rött, de Goda blinkar grönt och de neutrala blinkar blått (tror jag det var). Jag berättade för Johan om det här. Han sa att det skulle vara praktiskt när man raggade tjejer. Precis min tanke. Johan sa dock att han säkert skulle hänga efter de onda tjejerna ändå. Det skulle nog inte jag. Jag kanske skulle jobba lite mer på mina magi-skills så att jag kan lära mig de här spellsen.

Inga kommentarer: