måndag 14 maj 2007

I dont believe love will last forever - love me now!

Only numbers med fries and stereotypes. Linus lillebror spelar gitarr i det bandet, de är väldigt bra tycker jag.

Idag var jag på föreläsning. Hmm. Sen gick jag hem och gjorde det jag brukar göra om dagarna. Spela dataspel och musik. Inte så dåligt ändå.

Jag tycker om att spela dataspel. Det är väldigt rogivande. Jag kommer nog spela dataspel i hela mitt liv, även om jag skulle råka bli vuxen hipp som happ.

Jag tycker om att syssla med musik. Även om jag kanske inte är så särskilt skicklig så skänker det mig mening. Jag får skriva av mig, precis som på den här bloggen. Men det är en liten annan sak att skriva låttexter. De blir liksom mer komprimerade, kärnfullare. De kan förmedla en känsla på ett helt annat sätt. Sen kanske jag inte alltid lyckas förmedla känslan men det är roligt att pröva. Det är också roligt att spela in musik. Det är roligt att småpilla och fundera över vad man kan lägga till för instrument och hur man skall spela på det.

Idag har jag pillat lite med två låtar, båda är runt fyra år gamla. Den ena heter, nog, take me in your arms och har en väldigt bra refräng tycker jag. Texten lyder "take me in your arms, I look better that way". Den andra handlar om att tro att man inte förtjänar någons kärlek. Den heter stop looking at me.

Jag måste se till att ta med dragspelet hem-hemifrån när jag kommer tillbaka till Uppsala. Jag skall nämligen hem en sväng imorgon. Förmodligen stannar jag till söndag. På lördag skall jag till Hawaii. Det kommer förhoppningsvis bli superkul. Imorgon skall jag och Stefan (han skall också till Hawaii) försöka få tag i Hawaiiskjortor.

Jag tänker alltid att jag inte har något att säga när jag börjar skriva ett blogginlägg men det blir alltid lite text ändå.

Ta mig till kärlek, ta mig till dans.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Dataspel. Settlers. Settlers II. Jag säger bara det.

Lycka till med tonerna.

Anonym sa...

Jag har aldrig fastnat för settlers, iofs har jag bara prövat settlers III lite snabbt. Kanske kan vara värt att ge spelen en andra chans.