lördag 5 maj 2007

The fallen leaves that jewel the ground, they know the art of dying

"October song" - The Incredible String Band. Fantastisk textrad. Det blir nog bättre i höst.

Jag tittade på SM-finalen i handboll idag, damernas åtminstone. Kallt kan jag konstatera att min och Johans analys av handbollstjejerns förträfflighet var riktig. Jag blev lite kär i en som sa "gutt!!!" i en segerintervju.

För att fortsätta med återanknytningen till tidigare inlägg så kom jag på att jag glömde bort en alldeles förträfflig "jag har blivit lämnad och är bitter"-låt. "Hats of to Larry" med Del Shannon. Den är hur apbra som helst.

Förutom att titta på handboll så har jag idag tittat på halva (andra halvan) av Freedom writers. Den tog sig lite mot slutet. Jag gillar Hilary Swank (som spelar i filmen) asmycket. Jag tycker att hon är så häftig. Till exempel finns det en bild på henne där hon efter att ha vunnit en av sina Oscars sitter på ett hamburgerhak och äter med Oscarn ståendes på bordet framför henne. Jag försökte googla reda på bilden lite snabbt men misslyckades.

Dessutom har jag kikat på det fantastiska Kaleido Star som går på barnkanalen. Det är typ som sailor moon. Fast sailor moon var nog snäppet bättre. "En liten tjej i jättelånga flätor", jag laddade just hem sailor moon-temat. Väldigt bra. Jag laddade hem det japanska temat också, för säkerhets skull.

Dessutom har pillat en massa med musik. Jag spelade in en låt som jag skrev för hundra år sedan. Jag har ett litet kluvet förhållande till den för den beskriver mig inte alls. Som tur är finns det en rad i slutet på låten som negerar resten av texten; "but luckily these words are only thought". Sen skrev jag en andra vers på låten HoMMIII och lade till en refrängbit. Undrar om det numera är en helt ny låt. I så fall skall den heta HoMM III II. Jag är väldigt nöjd med det namnet i vilket fall som helst så den får nog heta så från och med nu.

Jag gick just och hämtade ett stort glas mjölk. Jag dricker inte mjölk så ofta. Jag kanske är osams med korna, som farmor brukar säga när man inte vill ha mjölk i kaffet. Hon är en riktig gammal bondmora, farmor, och helt underbar.

Efter jag hade donat lite med HoMM III II råkade jag titta på lite Kate Bush grejor. Jag blev fick genast ångest över hur superbra Kate Bush är. Det värsta var att jag tittade på en Kate Bush-grej där hon sjöng live när hon var typ 19-20. Iofs är Kate Bush bäst i världen men man känner sig ändå ganska dålig när man ser Kate Bush in action.

Jag tycker att mina låtar är ganska bra ibland - tills sången kommer. Jag är, quite frankly, inte världens bästa sångare. Jag måste hitta en bra sångare eller sångerska, på samma våglängd, att starta band med. Annars så är Lo-Fi idealet rätt så skönt att klistra på sig så slipper man bli sur bara för att ett triangelslag är lite i otakt.

Nåväl. Snart är det höst...då blir livet hur bra som helst!

4 kommentarer:

chinaeyes sa...

DETTA är en blogg jag längtat efter!! varför har du inte länkat den tidigare? nåja, nu har jag hittat dig iaf. jag har saknat dina funderingar så himla mycket! och dig *personen* också såklart :) alltid när jag pratar med Karin "madness" så säger hon att jag ska hälsa till dig och Jill och Jojo och Asta och alla möjliga.. men jag pratar ju sällan med någon av er så det blir lite dumt.. Den hära låtraden i din rubrik fick mig att tänka på en annan grym låt: "art of dying" av george harrison. Jag tror han pratar lite med mig från andra sidan ibland.. Kram och solsken på dig! Felicia.

chinaeyes sa...

förresten, när jag kommer till uppsala så kan jag sjunga i ditt band. jag har inte heller så bra sångröst men jag har flickröst iaf? :) och jag skojar inte, för jag har faktiskt sökt till en kurs på universitetet där. kram igen!

blirger sa...

Åhå, vad har du sökt för kurs? Du får pröva hjälpa mig att sjunga.

Jag skall kolla upp art of dying låten.

chinaeyes sa...

Jag har sökt till nybörjarkurserna i katalanska. Det är inte så jättepopulärt språk i Sverige men jag har inte råd att åka till barcelona igen :)

Art of dying är en sån där låt man kan ha på hög volym så det vibrerar i golvet.
du kan förresten hitta mig här: chinaeyes.wordpress.com