tisdag 29 maj 2007

Jorå s'att...

Fixade klart mitt PM idag. Hela 2,5 timmar innan deadline dessutom. Jag läste till och med igenom PM:et efter grammatiska och andra fel. Tusen är väl kvar och hela PM:et är väl ett enda stort fel kanske. Men jag är klar. Man kan bara få G på det så det spelar mindre roll vilken kvalité det håller.

Efter jag blev klar så visste jag inte vad jag skulle ta mig till. Så jag städade. Det var bra gjort. Det är lite skönt att ha städat. Man tar liksom bort en ångestfaktor i sitt liv.

Jag och Stefan har tittat på Blades of Glory. Den var rolig.

Imorgon skall jag och några klassisar kanske se på en kärlekshistoria, alltså filmen. Det är den tredje bästa filmen som har gjorts. Av de jag har sett.

Jag skall nog läsa de andras PM imorgon. Hoppas det blir trevlig läsning.

Marit Fahlander skall skicka sin Demo till mig, i exklusiv extented version där hennes Sunset Beach låt finns med. Som jag påpekade för henne på myspace; det gör alldeles för få låtar om Sunset Beach nuförtiden.

Jag gör mest låtar om mig själv. Du vet, jag är så självcentrerad. Det finns några undantag, till exempel min superhäftiga Baldur's Gate låt: "Love on the Sword Coast" som jag tror att den heter. Den handlar om Khalid och Jaheira. Jag tror att de är kära i varandra, fast det framgår inte riktigt i spelet. Mer än att de blir väldigt ledsna när en av dom dör.

Jag har också gjort en låt om två Jedi Knights som är kära i varandra. Den är inte inspirerad av Star Wars III som man kanske skulle kunna tro utan en dagbok som man kan hitta i en grotta i spelet Knights of the Old Republic. Jag skrev den alltså före jag hade sett Star Wars III där lite samma tema tas upp. Jedis får inte älska varandra, passion leads to the dark side.

Jag skriver nästan bara om kärlek i olika former. Snart kommer mitt quadruppelalbum 92 love songs ut där jag bräcker magnetic fields med en hel skiva.

If music be the food of love, play on!

2 kommentarer:

Anonym sa...

I fooled you, I fooled you, I've got pig iron, I've got pig iron, I've got ALL the pig iron! På tal om music be the food of love. =)

Anonym sa...

Hihi, de där citaten sätter sig verkligen=)