fredag 25 maj 2007

Tenta skriven [v] (bock)

Jag har skrivit tenta idag. Den var lite lurig, vi får se hur det går med den. Efter tentan gick jag, Alex, Daniel, Jonna och Stina och åt. Sen satt vi och pratade i en smärre oändlighet. Vi pratade om religiösa rörelser, politik och så vidare. Dessutom talade vi positivt om USA. Vi hade som regel att man inte fick säga något negativt om USA, bara positivt. Det var roligt.

På vägen hem gick jag och Daniel förbi ett torg där det var någon slags marknad med anledning av Linné-grejen. Det fanns en Ponny med ett litet föl där. Jag som utpräglad stadsbo tyckte förstås att det var fantastiskt exotiskt att se en riktig häst och var tvungen att klappa den. Så jag kliade hästen lite bakom käkbenen. Hästens reaktion var föga. Daniel, inspirerad av min våghalsighet, klappade den en smula på halsen. Hästens reaktion var föga. Den kunde lika gärna vara uppstoppad. När man för en gångs skull får se en häst på riktigt så hade man kanske hoppats att den var lite roligare.

Vad är grejen med ponnysar egentligen? De är inte ens söta. Den där låten om att ponnysen är så fin och så vidare är ju helt åt helvete fel. En sak stämmer dock. Ponnysar pratar inte. De säger inte ens blubb blubb. En häst skall vara av normal storlek. Minst.

Ikväll skall jag nog välkomna hem Linn som har varit på Irland i ett halvår. Det blir säkert bra.

Jag tänker inte sätta igång med PM:et idag. Jag har ju skrivit tenta, då kan man inte hålla på med sådant. Jag har minsann gjort mitt för idag.

Nu skall jag nog spela lite IcewindDale tror jag.

Love / H

Inga kommentarer: