torsdag 24 maj 2007

"I am quite enchanted"

Jag har gått och blivit förtrollad, eller trollbunden kanske. Hon som har dragit av sin värsta enchantmentspell, utan att veta om det, är Marit Fahlander. Fantastisk musik. Lite som Regina Spektor fast typ bättre. Lyssna gärna på "in this refrain" och "nickar". De är mina favvisar.

Usch, jag kan knappt andas.

När man hör bra musik blir man ju ofta lite inspirerad sådär. Då tänker man att man också skall göra "bra" musik. Fast det går inte. Idag har det i varje fall inte gått alls. Jag vet inte vad jag skall skriva om och då fungerar det inte att göra musik heller. Dessutom jämför man sig själv med musiken man blir inspirerad av. Man blir alienerad, frustrerad och deprimerad.

Idag, och förbered er på att bli chockade, har jag pluggat, spelat musik och dataspel. Precis som alla andra dagar. Men det är bra. Även om det inte har gått så bra med pluggandet eller musiken.

Jag vill...hgmf. Jag vet inte vad jag vill men jag sitter här och är frustrerad för jag känner att jag vill något men jag vet varken vad det är eller ännu mindre hur jag skall göra det.

Kanske sitter jag bara här och känner för att bli älskad.

Inga kommentarer: