måndag 28 maj 2007

Can I have this dance?

Lyssnar på moto boys "blue motorbike", fy damn it vilken bra låt. Han sjunger till exempel textraden "Can I have this dance?". Det är väl inget speciellt med den egentligen. Förutom den fantastiska känslan.

Åh jag skulle så supergärna vilja ställa den frågan till någon. Och dansa den mest fantastiska dansen. Det skulle inte finnas någonting annat i hela världen förutom vi två och musiken. Vi skulle snurra runt som John Travolta och danstjejen gör i dansstudion i Saturday night fever. Vi skulle skratta, kramas och ömsom fuldansa, ömsom findansa. Vi skulle bli kära i varandra. Jag skulle göra "fånga henne i fallet"-manövern och kyssa henne en kort sekund. Med 0,5 centimeter tunga. Ögonen skulle vara fixerade vid varandra. Mitt hjärta skulle bulta. Jag skulle lukta en smula på henne i smyg. Kanske blåsa en liten vindpust i hennes nacke för att retas. Inga ord, bara känsla.

Sen skulle vi bli trötta i fötterna eller törstiga eller så. Då skulle vi gå av dansgolvet och prata med varandra och allt vore förstört. Vi kanske skulle bli ihop och jag kanske skulle bli lycklig men den där stunden...den skulle aldrig komma tillbaka.

Inga kommentarer: