tisdag 8 maj 2007

Stimuli

Ibland vill man skriva något. Nu vill jag till exempel skriva ett blogginlägg. Ibland vill jag skriva en låt. Men ibland går det inte så bra. Detta beror på att man inte har fått tillräckligt med stimuli. Idag till exempel har jag inte gjort så särskilt mycket. Jag har Spelat Icewind Dale, pluggat lite och spelat lite musik. Det räcker inte. Det går inte att skriva något när det inte finns något utifrån som inspirerar en.

Om man inte skriver om hur svårt det är att skriva när man inte har något att skriva om det vill säga.

Stefan skulle egentligen ha kommit över och kikat på Napoleon Dynamite ikväll men han kunde inte så vi fick skjuta det på framtiden en smula. Nåväl, jag får väl nöja mig med att se på eminenta House på tv4 ikväll. Jag kanske skall se klart på Capote också.

När man lyssnar på Wendy McNeill blir man så sugen på att spela dragspel. Problemet är bara att mitt dragspel inte är här utan hemma hos mina föräldrar. Mmm dragspel. Det är skitsvårt att spela men härligt.

Inga kommentarer: