onsdag 23 maj 2007

Hon har ett sätt

Det är rätt bra att vara singel ändå. Till exempel främjas vänskap. Om man är singel kan man ta hem kompisar närsomhelst. Man behöver ta mycket mindre hänsyn.

Stockholms-Anders sa en gång att han tyckte om att spendera tid i Uppsala hos Johan för han levde ett annat liv. Ett liv som på något sätt är mer ursprungligt och naturligt. Som att vara barn. Man hänger med varandra. Pratar med varandra, man pratar med varandra på riktigt. Behöver inte ta hänsyn till några andra än vännerna. Nu är Anders flickvän hemma från Brasilien så han lär väl inte synas till på ett tag.

Par hör per definition ihop med varandra. Därför krävs det att två scheman skall vara öppna om interaktion skall kunna ske med paret eller en del av paret. Visst kan man hänga med en del av paret men den delen dras naturligt mot den andra delen av paret och därmed kan aldrig den delen man hänger med vara fri.

(Lyckliga as.)

Igår pluggade jag en smula. En gång trodde jag att jag trampade på en husmus men det visade sig vara mina byxor. Ett sms skickades till Johan i ett försök att locka över honom. Jag skrev att jag skulle bjuda honom på en bra pastasås samt att han hade öl här. Det nappade. Jag råkade dock portionera lite väl lite pasta. Johan är en rejäl karl som dessutom hade gymmat. Hungrig.

Vi drog till Snerkes och hängde. Vi träffade en massa folk. Däribland Anna, hon har pojkvän för övrigt. Jag och Johan hängde och pratade en massa. Till exempel stod vi som sfinxar. Jag är inte helt säker på vad det innebär att stå som en sfinx, men det gjorde vi.

Principer är bra att ha. En ny levnadsprincip formulerades igår. Såhär lyder den: "Man skall inte gå fram till tjejer". För det första är det omanligt och för det andra så är det opraktiskt. Om man går fram till någon åligger det en själv att säga något bra. Som tur är överensstämmer denna princip med våra ytterst timida personligheter. Så numera går jag inte fram till tjejer av princip snarare än feghet. Det måste ju vara bättre att vara principfast än feg. Yihoo!

Vi listade top 3 dåtid, nutid, framtid. Här är min lista:

3. Nutid
2. Dåtid
1. Framtid

Johans lista var likadan förutom att nutid och dåtid bytte plats.

Vi dansade en del också. Linda, hon som jag tror att hon tror att hon vill ha mig men som jag tror att hon inte vill egentligen, var där. Jag dansade en del med henne.

Sara, en kursare, trodde att jag skulle bli präst. Jag fick smeknamnet prästen av hennes otroligt fulla kompisar (hon var också väldigt full).

Jag och Johan gick till Johannesgrillen och skaffade pizza. Sen gick vi hem till mig och tittade på extramaterialet från plötsligt i vinslöv. Och skrattade ljudligt.

Jag vaknade och klev upp. Slog på datorn. Satte mig vid datorn. Efter ett tag upptäckte jag att klockan var 7:32. Aptidigt. Märkligt. Jag trodde kanske mer att klockan var typ 10. Nåväl.

Jag hittade en väldigt bra sida för ett tag sen: http://etymonline.com/ engelsk etymologi. Mycket bra. Problemet är bara att man kommer på ord som man skall kolla upp och sen glömmer man vilka de var. Nåväl.

Nåväl.

Inga kommentarer: